Sigorta Prim Oranında 1 Eylül 2013’ten İtibaren Geçerli Olmak Üzere Yapılan Değişiklik
12 Mayıs 2017
Duyuru
12 Mayıs 2017

14 Aralık 2012 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan 421 sıra no.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’nde yapılan düzenlemeyle, bazı mükelleflere e-fatura ve e-defter uygulamasına dahil olma zorunluluğu getirilmiştir. Söz konusu Tebliğ uyarınca, e-fatura uygulamasına kayıtlı olan mükelleflerin, 1 Eylül 2013 tarihinden itibaren kendi aralarında sadece e-fatura düzenlemeleri gerekmektedir.

Elektronik fatura kullanımına ilişkin usul ve esasları belirleyen ve 05.03.2010 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan 397 numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile anonim ve limited şirketlerin elektronik fatura oluşturmalarına, alıcısına iletmelerine, muhafaza ve istenildiğinde ibraz etmelerine izin verilmiştir. Diğer taraftan, 13.12.2011 Resmi Gazete’de yayımlanan Elektronik Defter Genel Tebliği (Sıra No:1) ile Vergi Usul Kanunu kapsamında tutulması zorunlu olan defterlerden www.edefter.gov.tr internet adresinde format ve standardı yayımlanan defterlerin elektronik ortamda oluşturulmasına ilişkin usul ve esaslar belirlenerek elektronik defter kullanımına izin verilmiştir.

Çalışmanın izleyen bölümlerinde, idarenin söz konusu düzenlemeleri çerçevesinde, genel olarak e- fatura uygulaması açıklandıktan sonra uygulama kapsamında olan mükelleflerin kimler olduğu, bunların e-fatura uygulamasına geçiş süreci ve bu süreçte yapılması gereken işlemlerle ilgili açıklamalara yer verilmiştir.

1. E-FATURA’YA İLİŞKİN GENEL AÇIKLAMALAR

1.1. Faturanın Tanımı ve Özellikleri

VUK’un 229 uncu maddesinde belirtildiği üzere, fatura; satılan emtia veya yapılan iş karşılığında müşterinin borçlandığı meblağı göstermek üzere emtiayı satan veya işi yapan tüccar tarafından müşteriye verilen ticari vesikadır. Kanunun 230 uncu maddesinde ise faturanın şekli belirtilerek içermesi gereken asgari bilgiler sayılmıştır. Kanunun 231 inci maddesinde de fatura düzenlenmesinde uyulacak kurallara, 232 nci maddesinde ise fatura kullanma mecburiyetine ilişkin esaslara yer verilmiştir.

1.2. E-Faturanın Tanımı

397 numaralı VUK Genel Tebliğinde, e-faturanın Tebliğde yer alan şartlara uygun olan ve elektronik belge biçiminde oluşturulmuş faturayı ifade ettiği belirtilmiştir. Aynı tebliğde e-fatura uygulaması ise; belirlenen standartlara uygun mesajların, taraflar arasında güvenli bir şekilde aktarılması imkanını sunan uygulamaların genel adı olarak ifade edilmiştir.

e-Fatura, yeni bir belge türü olmayıp, kağıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.

Elektronik Fatura uygulamasına kayıtlı olan mükelleflerin birbirlerinden aldıkları mallar ve sağladıkları hizmetler için 1/9/2013 tarihinden itibaren elektronik fatura göndermeleri ve almaları zorunludur.

2- ELEKTRONİK DEFTER VE ELEKTRONİK FATURA ZORUNLULUĞU KAPSAMINA GİREN MÜKELLEFLER

421 numaralı Tebliğ ile göre aşağıda sayılan mükellef gruplarına elektronik defter tutma ve elektronik fatura uygulamasına dâhil olma zorunluluğu getirilmiştir.

·5015 sayılı Petrol Piyasası Kanunu kapsamında madeni yağ lisansına sahip olanlar,[1]

·5015 sayılı Petrol Piyasası Kanunu kapsamında madeni yağ lisansına sahip olanlardan 2011 takvim yılında mal alan mükelleflerden 31.12.2011 tarihi itibariyle asgari 25 Milyon TL brüt satış hasılatına sahip olanlar,[2]

·4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (III) sayılı listedeki malları (tütün ve alkol ürünleri, kolalı gazlar) imal, inşa veya ithal edenler,

·4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (III) sayılı listedeki malları imal, inşa veya ithal edenlerden 2011 takvim yılında mal alan mükelleflerden 31/12/2011 tarihi itibariyle asgari 10 Milyon TL brüt satış hasılatına sahip olanlar.

Madeni yağ lisansına sahip olanlardan 2011 takvim yılında mal alan mükelleflerden 31.12.2011 tarihi itibariyle asgari 25 Milyon TL brüt satış hasılatına sahip olanlar e-fatura zorunluluğu kapsamındadır.

5015 sayılı Petrol Piyasası Kanunu kapsamında madeni yağ lisansına sahip olan mükelleflerden 2011 takvim yılı içinde mal alışı yapanlar, satın aldıkları malın türüne, fiyatına, miktarına veya herhangi bir özelliğine bakılmaksızın, 2011 yılı gelir tablolarındaki brüt satış hasılatı rakamları 25 Milyon TL veya daha yüksek ise elektronik fatura ve elektronik defter uygulamalarına dâhil olacaklardır. Lisans sahibi mükelleflerden alış yapanların, madeni yağ sektöründe veya başka bir sektörde faaliyet göstermesi zorunluluk karşısındaki durumlarını etkilememektedir.

Örnek 1:Madeni yağ lisansına sahip, (A) Madeni Yağ San.Ve Tic.Ltd.Şti.’nden 2011 yılında 10 TL’lik herhangi bir mal alan mükellef, eğer 2011 yılı satış hasılatı 25 milyon liranın üzerinde ise e-fatura uygulaması kapsamına girmektedir.

Örnek 2: Madeni yağ lisansı olmayan akaryakıt bayii (B) Petrol Ltd.Şti.’nden yapılan alımlar ne kadar olursa olsun e-fatura zorunluluğu kapsamında değerlendirilmeyecektir.

Örnek 3: ÖTV Kanununa ekli (III) sayılı listede yer alan malları imal, inşa ve ithal eden mükellefler listesinde (780 adet mükellefin yer aldığı liste) yer alan Migros Ticaret A.Ş.’den 2011 yılında herhangi bir mal alan mükellef, eğer 2011 yıl satış hasılatı 10 milyon liranın üzerinde ise e-fatura uygulaması kapsamına girmektedir.

Mükellefler brüt satış hasılatlarının hesaplanmasında, sadece madeni yağ, tütün, alkol veya kolalı gazoz satışları değil gelir tablosunda yer alan bütün satışları gösteren brüt satış hasılatına göre zorunluluk kapsamına alınacaktır.

5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununa ekli cetvellerde yer alan idare, kurum ve kuruluşlar ile iktisadi kamu kuruluşlarının elektronik fatura uygulamasından yararlanma ve elektronik defter tutma zorunluluğu bulunmamaktadır. 5018 sayılı Kanuna ekli (I) sayılı cetvelde Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri, (II) sayılı cetvelde Özel Bütçe Kapsamındaki İdareler, (III) sayılı cetvelde Düzenleyici Ve Denetleyici Kurumlar, (IV) sayılı cetvelde de Sosyal Güvenlik Kurumları yer almaktadır. Bu kurum ve kuruluşlar şartları sağlasalar dahi e-fatura uygulaması kapsamında olmayacaklardır. Öte yandan, anonim şirketler sermayelerinin tamamı Devlete ait olsa dahi bu istisnadan yararlanamayacaklar ve dolayısıyla şartları sağlamaları halinde zorunluluk kapsamında olacaklardır.

E-fatura uygulamasına geçen mükellefler, her türlü alım-satımlarında değil; sadece e-fatura uygulamasından yararlanan mükellefler ile yapmış oldukları mal teslimi veya hizmet ifaları için e-fatura düzenlemek zorundadırlar. Dolayısıyla, nihai tüketicilere ya da e-fatura kullanmayan mükelleflere kâğıt fatura düzenlemeye devam edeceklerdir.

Elektronik Fatura Uygulamasından yararlanan kayıtlı kullanıcıların güncel listesi www.efatura.gov.tr internet adresinden yayımlanacaktır.

Elektronik Fatura Uygulamasından yararlanan mükellefler fatura düzenlemeden önce muhatabın www.efatura.gov.tr internet adresinde yer alan kayıtlı kullanıcı listesine kayıtlı olup olmadığını kontrol edecekler, kayıtlı kullanıcı ise elektronik fatura, kayıtlı kullanıcı değilse kâğıt fatura düzenleyeceklerdir.

3. ELEKTRONİK FATURA VE ELEKTRONİK DEFTERE GEÇİŞ SÜRESİ

3.1. E-Fatura Uygulamasına Geçiş

Yukarıda belirtilen zorunluluk kapsamına giren mükelleflerin; e-fatura uygulamasına 2013 takvim yılı (1/9/2013 tarihi itibariyle Gelir İdaresi Başkanlığı’na başvurulması gerekmektedir.) içerisinde geçmeleri zorunludur.

3.2. E-Defter Uygulamasına Geçiş

Yukarıda belirtilen zorunluluk kapsamına giren mükelleflerin e-defter uygulamasına 2014 takvim yılı (Elektronik defter yazılımlarını kendi geliştiren mükelleflerin 1/9/2014 tarihi itibariyle elektronik defter test süreçlerini başarı ile tamamlamış olmaları gerekmektedir.) içerisinde geçmeleri zorunludur.

E-fatura zorunluluğu kapsamındaki mükelleflerin en geç 01.09.2013 tarihine kadar Gelir İdaresi Başkanlığına başvurarak e-fatura uygulamasına geçmeleri zorunludur.

4- E-FATURA UYGULAMASI İÇİN BAŞVURU PROSEDÜRÜ

Yukarıda da belirtildiği gibi, 421 Sıra Numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’ne göre 2013 takvim yılı sonuna kadar e-fatura uygulamasına zorunlu olarak dahil olacak mükellefler için son başvuru tarihi 01.09.2013’tür.

Uygulama kapsamındaki mükelleflerin, başvuru işlemlerini www.efatura.gov.tr internet adresinde yayımlanan başvuru kılavuzuna uygun olarak yerine getirmeleri gerekmektedir.

Kılavuzlara ilişkin linkler aşağıdadır.

Posta yoluyla başvurular için hazırlanan e-Fatura Başvuru Kılavuzu:

http://www.efatura.gov.tr/dosyalar/efaturabasvuru/ElektronikFaturaUygulamasıBasvuruKilavuzu.pdf

Elektronik Başvuru Kılavuzu:

http://www.efatura.gov.tr/dosyalar/efaturabasvuru/eFaturauygulamasielektronikbasvuruklavuzu.pdf

Elektronik Başvuru Rehberi:

http://www.efatura.gov.tr/dosyalar/efaturabasvuru/ElektronikBasvuruRehberi.pdf

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yapılan değerlendirme sonrasında başvuruları uygun bulunan mükelleflerin kullanıcı hesapları Başkanlıkça tanımlanacak ve aktive edilecektir. Bu işlemlerin tamamlanmasının ardından kullanıcı hesabı aracılığı ile e-Fatura gönderme ve/veya alma işlemleri gerçekleştirilecektir.

E-fatura zorunluluğu kapsamındaki mükelleflerin başvuru işlemlerini www.efatura.gov.tr internet adresinde yayımlanan başvuru kılavuzuna uygun olarak yerine getirmeleri gerekmektedir.

4.1. Başvuru Yöntemleri

Yukarıda bahsi geçen www.efatura.gov.tr internet adresindeki açıklama ve kılavuzlara göre, e-Fatura uygulamasından yararlanmak için aşağıda belirtilen üç farklı yöntemden birinin seçilmesi gerekmektedir.

·Özel Entegrasyon Yöntemi: Başkanlık’tan özel entegrasyon izni almış kurumların bilgi işlem sistemleri kullanılarak yapılan entegrasyon,

·Entegrasyon Yöntemi: Bilgi İşlem Sistemi altyapısının yeterli olması durumunda Bilgi İşlem Sisteminin Entegrasyonu,

·E-Fatura Portal Yöntemi: GİB tarafından www.efatura.gov.tr internet adresi üzerinden ücretsiz olarak sunulan GİB Portal

Başvuru esnasında uygulamadan yararlanma yöntemlerinden duruma uygun olan birisinin belirlenmesi zorunludur. Mükelleflerin uygulama karşısındaki durumu ve uygulamadan yararlanma prosedürleri, yapacakları başvuru üzerine GİB tarafından belirlenecektir. Posta yoluyla veya elektronik ortamda başvuru yapılabilmektedir.

4.1.1. Özel Entegrasyon Yöntemi[3]

Faturalama ihtiyaçları farklılık gösteren veya çok sayıda fatura düzenleyen mükelleflere, kendilerine ait bilgi işlem alt yapısının yetersiz olması halinde teknik yeterliliğe sahip bir özel entegratörün bilgi işlem sistemi vasıtasıyla elektronik fatura alıp gönderebilme imkanı sağlanmıştır. Gelir İdaresi Başkanlığından özel entegrasyon izni almış mükelleflerin bilgi işlem sistemleri kullanarak da e-fatura uygulamasından yararlanılması mümkündür.

Bu durumda mali mührünü ürettiren mükellefler, GİB’den özel entegrasyon izni almış kurumlara başvuru yaparak uygulamaya dahil olabilirler. Başkanlık’tan özel entegrasyon izni alan kurumlar “www.efatura.gov.tr” internet adresinden yayınlanmaya başlanmıştır.

Özel entegratör aracılığıyla e-Fatura uygulamasını kullanmak isteyen mükelleflerin gerekli belgeler ve özel entegratör aracılığı ile e-fatura uygulamasına dahil olmak istediklerini belirten bir dilekçe ile başvuru yapmaları gerekmektedir.

Özel entegrasyon başvurusu için gerekli belgeler şunlardır:

•Yetkili kişi veya kişiler tarafından imzalanmış “e-Fatura Uygulaması Başvuru Formu ve Taahhütnamesi”

•Yetkili kişi veya kişiler tarafından imzalanmış “Elektronik Mali Mühür Sertifika Sahibi Taahhütnamesi”

•Şirket kuruluş sözleşmesi Ticaret Sicil Gazetesinde 01.10.2003 tarihinden önce yayımlanmış ise ilgili ticaret sicil gazetesinin noter onaylı örneği veya aslının getirilmesi halinde Başkanlıkça onaylanmak üzere fotokopisi, (Sonradan unvan değişikliği yapılması halinde en son unvanın ilan edildiği ticaret sicil gazetesinin noter onaylı örneği veya aslının getirilmesi halinde Başkanlıkça onaylanmak üzere fotokopisi) ve

•Başvuru formuna tüzel kişi mükelleflerin adına imza atan kişi veya kişilerin yetkili olduğunu gösteren noter onaylı imza sirküleri örneği veya aslının getirilmesi halinde Başkanlıkça onaylanmak üzere fotokopisi.

Başvurusu uygun bulunan tüzel kişilere,

•Kullanıcı hesaplarının tanımlandığı ve uygulama bünyesinde kullanmak zorunda oldukları Mali Mühür sertifikalarını TÜBİTAK-UEKAE Kamu Sertifikasyon Merkezinden temini işlemlerine başlayabilecekleri bilgisi verilir.

•Bedeli KAMU SM hesabına yatırılan sertifikalar KAMU SM tarafından başvuru sahibi tüzel kişilere teslim edilir.

•Başkanlık tarafından yapılan değerlendirme sonrasında başvuruları uygun bulunan tüzel kişi mükelleflerden Mali Mühürlerinin temini işlemlerini yerine getirenlerin kullanıcı hesapları Başkanlıkça tanımlanarak aktive edilir.

4.1.2. Entegrasyon Yöntemi[4]

Bilgi İşlem Sisteminin Entegrasyonu Yöntemi, kendilerine ait bilgi işlem sistemini GİB’in sistemine entegre ederek 7/24 kesintisiz bağlantı sağlayabilecek mükelleflerin kullanabilmeleri amacıyla geliştirilmiştir.

Mükellefler başvuru dilekçesinde belirtmek şartıyla, entegrasyon çalışmaları tamamlanana kadar Portal hesaplarının kapatılması talep edebilirler. Bu süre hiçbir hal ve koşulda 421 Sıra Nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’nde belirtilen 31.12.2013 tarihini geçemez. Bu tarihe kadar entegrasyonunu tamamlayamayan mükelleflerin faturalarını GİB Portal üzerinden düzenlemeleri zorunludur.

Entegrasyon başvurusu kullanıcı hesabı oluşturmak için yapılan başvuru ile birlikte yapılabileceği gibi kullanıcı hesabı oluşturulduktan sonra da yapılabilir.

Kullanıcı hesabını tanımlayan mükelleflerden e-Fatura Uygulamasını Entegrasyon aracılığı ile kullanmak isteyen mükellefler, öncelikle Entegrasyon Kılavuzlarında anlatılan yapı ve belge standartlarına uygun teknik hazırlıkları yapacaktır. Ön hazırlıkları tamamlayan mükellefler, sistemlerini ve fatura ile ilgili süreçlerini açıklayan dokümanlarla birlikte GİB’e başvuruda bulunacaktır.

Başvurusu uygun bulunanlara entegrasyon işlemlerine başlayabilecekleri bir yazı ile bildirilecektir. (Entegrasyon çalışmaları, başlama yazısı tarihinden itibaren en geç bir (1) yıl içerisinde tamamlanmak zorundadır.

Entegrasyon başvurusu için gerekli belgeler şunlardır:

•Entegrasyon Başvuru dilekçesi

•Yetkili kişi veya kişiler tarafından imzalanmış “e-Fatura Uygulaması Başvuru Formu ve Taahhütnamesi”

•Yetkili kişi veya kişiler tarafından imzalanmış “Elektronik Mali Mühür Sertifika Sahibi Taahhütnamesi”

•Şirket kuruluş sözleşmesi Ticaret Sicil Gazetesinde 01.10.2003 tarihinden önce yayımlanmış ise ilgili ticaret sicil gazetesinin noter onaylı örneği veya aslının getirilmesi halinde Başkanlıkça onaylanmak üzere fotokopisi, (Sonradan unvan değişikliği yapılması halinde en son unvanın ilan edildiği ticaret sicil gazetesinin noter onaylı örneği veya aslının getirilmesi halinde Başkanlıkça onaylanmak üzere fotokopisi),

•Başvuru formuna tüzel kişi mükelleflerin adına imza atan kişi veya kişilerin yetkili olduğunu gösteren noter onaylı imza sirküleri örneği veya aslının getirilmesi halinde Başkanlıkça onaylanmak üzere fotokopisi

•Test tanım formu

•BİS Raporu (imzalı ve paraflı) (e-fatura paketi içerisindedir)

Başkanlığa gönderilen BİS Raporu değerlendirilerek uygun görülmesi halinde mükelleflere entegrasyon çalışmalarına başlama izni verilecektir.

Entegrasyon sürecini başarı ile tamamlayan mükellefler, Başkanlığın konuya ilişkin yazısı üzerine, e-Fatura Uygulamasını gerçekleştirdikleri entegrasyon aracılığı ile kullanmaya başlayacaktır.

4.1.3. E-Fatura Portal Yöntemi[5]

E-Fatura Portal Yöntemi Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından “www.efatura.gov.tr” internet adresinden ücretsiz olarak sunulan bir e-fatura uygulaması hizmetidir. e-Fatura Uygulamasını entegrasyon yolu ile kullanma konusunda yeterli alt yapıya sahip olmayan kullanıcıların uygulamadan yararlanabilmelerini sağlamak amacıyla geliştirilen e-Fatura Portalı, e-Fatura Uygulamasına ait temel fonksiyonları bünyesinde barındıran bir web uygulamasıdır.

Kullanıcı hesabını aktive eden kullanıcılar e-Fatura Portalına giriş yaparak e-fatura göndermeye ve/veya almaya başlayabilecektir. Bu yöntem ile faturalar GİB Portal üzerinden manuel olarak oluşturabilir veya mükellefin kendi bilgi işlem sisteminde GİB’in belirlediği formatta oluşturup Portal hesabına yüklenebilir.

e-fatura portal başvurusu için gerekli belgeler şunlardır:

•Yetkili kişi veya kişiler tarafından imzalanmış “e-Fatura Uygulaması Başvuru Formu ve Taahhütnamesi”

•Yetkili kişi veya kişiler tarafından imzalanmış “Elektronik Mali Mühür Sertifika Sahibi Taahhütnamesi”

•Şirket kuruluş sözleşmesi Ticaret Sicil Gazetesinde 01.10.2003 tarihinden önce yayımlanmış ise ilgili ticaret sicil gazetesinin noter onaylı örneği veya aslının getirilmesi halinde Başkanlıkça onaylanmak üzere fotokopisi, (Sonradan unvan değişikliği yapılması halinde en son unvanın ilan edildiği ticaret sicil gazetesinin noter onaylı örneği veya aslının getirilmesi halinde Başkanlıkça onaylanmak üzere fotokopisi) ve

•Başvuru formuna tüzel kişi mükelleflerin adına imza atan kişi veya kişilerin yetkili olduğunu gösteren noter onaylı imza sirküleri örneği veya aslının getirilmesi halinde Başkanlıkça onaylanmak üzere fotokopisi.

Başvurusu uygun bulunan tüzel kişilere,

•Kullanıcı hesaplarının tanımlandığı ve uygulama bünyesinde kullanmak zorunda oldukları Mali Mühür sertifikalarını TÜBİTAK-UEKAE Kamu Sertifikasyon Merkezinden temini işlemlerine başlayabilecekleri bilgisi verilir.

•Bedeli KAMU SM hesabına yatırılan sertifikalar KAMU SM tarafından başvuru sahibi tüzel kişilere teslim edilir.

•Başkanlık tarafından yapılan değerlendirme sonrasında başvuruları uygun bulunan tüzel kişi mükelleflerden Mali Mühürlerinin temini işlemlerini yerine getirenlerin kullanıcı hesapları Başkanlıkça tanımlanarak aktive edilir.

•Hesaplarının aktif hale gelmesi birlikte kullanıcılar, herhangi başka bir işlem yapmalarına gerek kalmaksızın e-Fatura Portalı aracılığı ile uygulamada tanımlı diğer kullanıcılara e-fatura göndermeye ve bunlardan e-fatura almaya başlayabilirler.

SONUÇ

421 sıra no.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile bazı mükelleflere e-fatura ve e-defter uygulamasına dahil olma zorunluluğu getirilmiş olup, zorunluluk kapsamında olan mükelleflerin, 1 Eylül 2013 tarihinden itibaren e-fatura uygulamasına geçmek için Gelir İdaresi Başkanlığına yukarıdaki bölümlerde açıklandığı şekillerde başvurmaları ve bu tarihten itibaren kendi aralarında sadece e-fatura düzenlemeleri gerekmektedir.

BAKIŞ YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK VE
BAĞIMSIZ DENETİM A.Ş.
İlhan ALKILIÇ

[1] Madeni yağ lisansına sahip olan mükelleflerin listesi GİB’in internet sitesinde (http://www.gib.gov.tr/fileadmin/sirkuler/vuk/5015_P.P.K_Madeni_Yag.pdf) yer almakta olup, bu kapsamdaki mükelleflerin sayısı 12.08.2013 tarihi itibariyle 296’dır.

[2] Söz konusu malları imal, inşa ve ithal eden mükelleflerin listesi GİB’in internet sitesinde (http://www.gib.gov.tr/fileadmin/sirkuler/vuk/4760_OTV_III.pdf) yer almakta olup, bu kapsamdaki mükelleflerin sayısı 12.08.2013 tarihi itibariyle 780’dir.

[3] Özel Entegrasyon Kılavuzuna “http://www.efatura.gov.tr/dosyalar/kilavuzlar/e-FaturaUygulamasiOzelEntegrasyonKilavuzu.pdf” adresinden ulaşılabilir.

[4] Entegrasyon Kılavuzuna “http://www.efatura.gov.tr/dosyalar/kilavuzlar/e-FaturaUygulamasiEntegrasyonKilavuzu-v1.3.pdf” adresinden ulaşılabilir.

[5] E-Fatura Portalı kullanım kılavuzuna “http://www.efatura.gov.tr/dosyalar/kilavuzlar/e-FaturaPortaliKullanımKilavuzu-v1.3.pdf” adresinden ulaşılabilir.