Eksik Gün Bildirimlerinde Yapılan Değişiklik Hakkında

Sermaye Şirketlerinin Açacakları İnternet Sitelerine Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapıldı
12 Mayıs 2017
Sigorta Prim Oranında 1 Eylül 2013’ten İtibaren Geçerli Olmak Üzere Yapılan Değişiklik
12 Mayıs 2017

21.08.2013 tarih ve 28742 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan değişiklik yönetmeliği ile “Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliği”nde çeşitli değişiklikler yapılmıştır.[1]

Söz konusu yönetmelik ile yapılan değişiklik sonrasında; ay içinde eksik çalışanlara ilişkin Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirim verme zorunluluğu 30 ve üzeri personel çalıştıran işyerleri için aranmaz iken, bu sayı 10’a düşürülmüştür.

Dolayısıyla, Yönetmeliğin yayım tarihi olan 21.08.2013 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere; 10 ve üzerinde sigortalının çalıştırıldığı aylara ilişkin özel sektör işyerlerinde eksik gün bildirim nedenlerinin aylık prim ve hizmet belgesinde belirtilmesi yeterlidir. Bu işyerleri için ayrıca eksik gün bildirim formu ile eki belgeler aranmayacaktır.

BAKIŞ YMM VE BAĞIMSIZ DENETİM A.Ş.
YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR
İLHAN ALKILIÇ


[1] Yönetmeliğe aşağıdaki internet adresinde ulaşılabilir:

http://www.resmigazete.gov.tr/main.aspx

http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/09/20130903.htm&main=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/09/20130903.htm